dinsdag 26 februari 2008

Een nieuwe dierenarts???


Sommige mensen uit de wijk denken dat er een nieuwe dierenarts is komen wonen op nr. 90 van de Treslonglaan in Wateringse Veld, de grote ViNEx-wijk in Den Haag Zuid. Zo werd er pas beneden aangebeld met de vraag of ik een poes kon behandelen die gewond was. Ik heb het afgehouden. Het leek me voor zowel de poes, als haar baasje en voor mezelf het beste…


Nee, ik ben geen dierenarts dus dat betekent dat er iets anders gaat gebeuren met de voormalige dierenkliniek. Maar, ….wie ben ik dan wel?

Mijn naam is Arjen ten Brinke. Ik ben getrouwd met Annemarie en samen genieten we ieder dag van onze twee dochters, Anna en Maria. Sinds 25 Januari van dit jaar zijn we verhuisd vanuit Sliedrecht naar Den Haag – Wateringse Veld. We hebben ons jaren ’30 woninkje verruild voor de bovenwoning van de voormalige dierenkliniek aan de Treslonglaan.




Tot nu toe kunnen we zeggen dat het ons enorm bevalt om hier te wonen. Er wonen veel jonge gezinnen zoals wij, de scholen zijn vlakbij en bij de winkels ben je zo.

Samen met een groep enthousiaste vrijwilligers, bewoners uit de wijk, ga ik de komende jaren me voor de wijk inzetten.
We zijn christenen. En wij geloven erin dat je dit geloof heel goed handen en voeten kunt geven. Gewoon door op een positieve manier aanwezig te zijn voor de bewoners in de wijk.Vanuit ons pand willen we een veilige plek creëren waarin woorden als betrouwbaarheid, warmte, geloof, betrokkenheid en het omzien naar elkaar centraal staan. Met elkaar willen we zoeken naar wegen om de bewoners van Wateringse Veld met elkaar en met God in contact te laten komen. We hebben gemerkt dat er op dit vlak genoeg vragen leven. Graag willen we samen met de wijkbewoners op weg gaan om antwoorden op deze vragen te vinden. Daarom gaan we de praktijkruimte op de begane grond herinrichten en willen we een leuke ontmoetingsplek laten zijn voor kinderen, tieners en volwassenen.

Concreet
Hoe en wat en wanneer? Over die vraag zijn we met een groep wijkbewoners hard aan het nadenken. Op dit moment besteed ik een groot deel van mijn tijd aan het onderzoeken aan welke activiteiten kinderen, tieners en volwassenen op dit vlak behoefte hebben. We hebben al veel enthousiaste reacties gekregen! Ik hoop nog vele wijkbewoners tegen te komen, zodat ik rekening kan houden met de ideeën die er leven.

Geen opmerkingen: